- Kampania „Polska
Chemia” to autorski projekt Polskiej Izby Przemysłu Chemicznego i jedyne tego
typu przedsięwzięcie promujące tak istotny dla polskiej gospodarki sektor
przemysłu. Głównym celem Kampanii „Polska Chemia” jest umocnienie wizerunku
branży jako sektora dbającego o środowisko, promującego innowacyjność,
tworzącego miejsca pracy, respektującego zasady zrównoważonego rozwoju i
odpowiedzialnego społecznie. Sektor chemiczny ma znaczący wpływ na całokształt
funkcjonowania gospodarki krajowej. Znaczenie sektora wynika nie tylko z
wielkości produkcji sprzedanej, zatrudnienia czy udziału w PKB kraju, ale
również z charakterystyki produkcji – wytwory zakładów chemicznych stanowią
podstawę do dalszej obróbki i bez nich nie mogłyby rozwijać się m.in. takie
gałęzie gospodarki, jak rolnictwo, branża spożywcza, farmacja, budownictwo,
energetyka. Polska chemia potrzebuje wizerunku adekwatnego do roli, jaką
odgrywa w gospodarce. Nie zapominajmy też o proekologicznej i proinnowacyjnej
charakterystyce branży, a także o jej znaczeniu dla społeczności lokalnych
– mówił Tomasz Zieliński, prezes zarządu Polskiej Izby Przemysłu Chemicznego.
W I Forum Kampanii „Polska Chemia” udział wzięli z ramienia
Grupy Azoty Paweł Łapiński, Wiceprezes Grupy Azoty S.A oraz Adam Żurek,
Dyrektor R&D. Wśród zaproszonych gości znaleźli się także: Ryszard
Czarnecki, wiceprzewodniczący Parlamentu Europejskiego; Jadwiga Emilewicz,
podsekretarz stanu w Ministerstwie Rozwoju; Wojciech Jasiński, prezes zarządu
PKN Orlen, przedstawiciele administracji publicznej (m.in. reprezentanci
Ministerstwa Rozwoju oraz Ministerstwa Środowiska), przedsiębiorstw i
organizacji działających w sektorze chemicznym, świata nauki i mediów.
Podczas Forum Polska Izba Przemysłu Chemicznego wręczyła
specjalne wyróżnienie: tytuł Ambasadora Polskiej Chemii dla PKN Orlen.